Ο Γύρος της Κρήτης με Ποδήλατο

Η Διαδρομή :

Το Μάρτιο του 2014, ο γύρος της Κρήτης, ήταν το πρώτο μου σχετικά μεγάλο ταξίδι με ποδήλατο που έκανα.

Ξεκινήσαμε από το Ηράκλειο μαζί με τη Μαρία, μία φίλη μου η οποία ήρθε από την Αγγλία στην Κρήτη με το ποδήλατό της.

(Η Μαρία αγναντεύει το ηλιοβασίλεμα στο Φραγκοκάστελο)NOVATEK CAMERA

Την πρώτη μέρα πήγαμε στο Ρέθυμνο, κάναμε 80χλμ διαδρομή και μόλις φτάσαμε, μας περίμεναν ο Μανώλης με τη Λίντα στο σπίτι τους λίγο έξω από το Ρέθυμνο. Η Λίντα είχε ετοιμάσει ένα καταπληκτικό τραπέζι γεμάτο φαγητά, που όλοι μαζί το απολαύσαμε, με συνοδεία ντόπιου κρασιού. Μείναμε για δύο μέρες στο σπίτι τους και η φιλοξενία τους ήταν φανταστική, καθώς ο Μανώλης μας έκανε σέρβις στα ποδήλατά μας και η Λίντα πρόσεχε συνεχώς να μη μας λείπει τίποτα! Σας ευχαριστούμε πολύ 🙂

Έπειτα συνεχίσαμε νότια και φτάσαμε μετά από μία πανέμορφη διαδρομή στο Φραγκοκάστελλο.

(Κάμπινγκ στο Φραγκοκάστελο)NOVATEK CAMERA

Μείναμε εκεί ένα βράδυ στην παραλία δίπλα στο Κάστρο και την επομένη συνεχίσαμε και φτάσαμε στην εκπληκτικής ομορφιάς παραλία της Πρέβελης.

(Η άνοιξη έφτασε στην Πρέβελη!)NOVATEK CAMERA

Ήταν όλα τόσο πολύχρωμα και όμορφα, καθώς η ανοιξιάτικη φύση οργίαζε κι έτσι κάτσαμε δύο βράδια στην παραλία με τους φοίνικες και το ποτάμι. Με τη συνοδεία της βροχής συνεχίσαμε και διανυκτερεύσαμε μία νύχτα στη μεγάλη φιλόξενη σπηλιά του Αγίου Παύλου. Την επομένη συνεχίσαμε και φτάσαμε στο Τυμπάκι που μας περίμενε η θεία μου η Κούλα, με μια ζεστή αγκαλιά και ένα ζεστό μπάνιο. Ήρθε κι ο θείος μου ο Γιάννης έπειτα από λίγο, από το ιατρείο του και περάσαμε ένα ήρεμο απόγευμα συζητώντας στο σαλόνι τους. Τρομερή φιλοξενία, σας ευχαριστούμε πολύ!  🙂

Νωρίς το επόμενο πρωί συνεχίσαμε και φτάσαμε στο Ασήμι, όπου με έπιασε μία ήπιας μορφής αφυδάτωση και αναγκαστήκαμε να μείνουμε δύο ημέρες σε ένα χωράφι με ελιές(!), μέχρι να μπορώ να συνεχίσω. Ευχαριστώ πολύ τη Μαρία, που ήταν η νοσοκόμα μου και δεν με άφησε λεπτό από τα μάτια της, καθώς και τον ιδιοκτήτη του χωραφιού που μείναμε, τον οποίο δεν τον γνωρίσαμε ποτέ 😛

Μόλις συνήλθα ξεκινήσαμε για την Βιάννο, αλλά επειδή εκεί έκανε κρύο, συνεχίσαμε νότια για άλλα 15χλμ και διανυκτερεύσαμε στην πανέμορφη παραλία δίπλα στα Τέρτσα. Το επόμενο πρωί ξεκινήσαμε και φτάσαμε στην Ιεράπετρα, όπου μας περίμενε ο κύριος Σταύρος, που είχαμε κανονίσει μαζί του μέσω της ιστοσελιδας φιλοξενίας για ποδηλάτες warmshowers.org . Ο κ. Σταύρος είναι 70 ετών και συμμετείχε σε αυτή την ιστοσελίδα, γιατί τα παιδιά του είχαν διασχίσει με ποδήλατο όλη την Αμερική, από τις Ηνωμένες πολιτείες μέχρι τη Χιλή και τη Γη του Πυρός! Έτσι επειδή πολλοί άνθρωποι βοήθησαν τα παιδιά του σε αυτό τους το ταξίδι, θέλει κι αυτός να βοηθάει αυτούς που ταξιδεύουν με ποδήλατο, προσφέροντάς τους φιλοξενία.

(Ο κ. Σταύρος μπροστά στο σπίτι του)NOVATEK CAMERA

Και τι φιλοξενία! Μας έδειξε την πόλη, μας μαγείρεψε, μας πήγε στου αδερφού του την Κυριακή του Πάσχα που ψήσαμε αρνί και γενικά μας βοήθησε σε ότι κι αν του ζητήσαμε.

(Ο καλλιτέχνης του αρνιού!)IMG_0120

Σας ευχαριστούμε πολύ κ. Σταύρο, να είστε καλά!  😀

Με ανανεωμένες τις δυνάμεις μας λοιπόν, αποχαιρετίσαμε την πανέμορφη νότια Κρήτη και συνεχίσαμε βόρεια το επόμενο πρωί προς την Ελούντα, όπου και στήσαμε τις σκηνές μας δίπλα σε ένα εγκαταλελειμμένο ξενοδοχείο, με θέα το νησάκι της Σπιναλόγκας. Μείναμε το βράδυ εκεί και το πρωί ξυπνήσαμε και ξεκινήσαμε για την τελευταία μας διαδρομή, που μας έφερε πίσω στο σπίτι μου στο Ηράκλειο.

Αν είχα έστω και λίγες αμφιβολίες, σχετικά με το αν θέλω πραγματικά να ταξιδέψω τον κόσμο με ποδήλατο, με αυτό το ταξίδι διαλύθηκαν και οι τελευταίες… Η αίσθηση της ελευθερίας που σου δίνει αυτή η εμπειρία είναι πρωτόγνωρη. Νιώθεις σαν πουλί που πετάει, γνωρίζοντας καθημερινά νέους ανθρώπους, νέα μέρη, τοπία και εμπειρίες. Η συνεχής κίνηση σε απεγκλωβίζει και σε απελευθερώνει, σε βαθμό που νίωθεις τόσο πλήρης και ευτυχισμένος, που πραγματικά κλαις από ευτυχία!